Skip to content

“Revolutia e in tine!” (FOTOGALERIE)

20 January 2012

Ne pregateam sa scoatem telefoanele din buzunare, cand multimea din Piata a inceput sa alerge, brusc, catre noi. Suntem amandoi din acelasi oras, avem cate un Nikon, ne place sa filmam si sa fotografiem.  Atat am apucat sa aflam unul despre celalalt pentru ca si-a demontat imediat trepiedul si a fugit cu camera de filmat pe umar, in mijlocul strazii. Eu am ramas langa Intercontinental, incremenita. Adio numere de telefon. Multimea de oameni din Piata Universitatii alerga frenetica spre mine.

Magheru a fost asaltat, in cateva secunde, de doua dube ale Jandarmeriei si inca trei masini ale MAI.  Un gura-casca, pana atunci, imbracat intr-un palton crem, si-a scos statia din buzunar si a inceput sa dea indicatii. Jandarmii au format cordoane si au ramas in pozitie de lupta. Erau caraghiosi. Tineau cate o mana sprijinita pe colegul din fata lor, aveau batele ridicate si genunchii usor flexati. Jurnalistii, cu casti de bicicleta si de santier pe cap, ii fotografiau. Totusi, abia atunci imi simteam bataile inimii. Peisajul din jur, cu oamenii dispersati, ambalajele, sticlele, hartiile aruncate pe sosea, tipetele multimii, o sotie care isi ruga staruitor sotul sa plece mai repede din Piata (“Tie iti pasa de mine sau nu? Eu am plecat, sa stii!“) incepea sa semene cu ceea ce vazusem duminica, la televizor. Nu am vazut nicio bataie joi seara, desi de la trecatori am auzit ca s-ar fi intamplat ceva spre Romana. Jandarmii au impanzit zona Universitate – Piata Romana. De pe stradutele laturalnice apareau, ca de nicaieri, noi dube. “La dreapta, inainte, mars!” comanda cineva jandarmilor. Cei de pe trotuar strigau, in urma lor, “Mars!“.

Un barbat in carut cu rotile avea un tricolor prins de haina si “alerga” catre Piata. Peste cateva minute l-am vazut tarandu-se in maini, spre centrul strazii. Voia sa ramana intins, in fata dubelor Jandarmeriei, care circulau cu viteza de la Universitate spre Romana. Jandarmii nu l-au lasat sa fie martir, l-au luat pe sus si l-au dus pe trotuar, unde a fost imediat inconjurat de jurnalisti. Ii intindeau toti microfoanele in fata, il agresau cu lumini si il asaltau cu intrebari.

Intre timp, pe acelasi trotuar cu mine, trecea Marius Oprea vorbind cu cineva la telefon despre Basescu. Remus Cernea, prezent si el pe trotuar, era ofticat ca ramasese fara baterie la camera. Pe partea opusa, un angajat de la Jerry’s Pizza se pregatea sa intre cu scuterul pe Magheru. Avea de facut o livrare la Revolutie. A fost oprit pentru putin timp si lasat apoi sa isi castige painea.

O ora sa fi durat agitatia. Treptat, jandarmii s-au retras spre centru, in comenzi repetate de “La dreapta, inainte, mars!“, oamenii au inceput sa plece catre casele lor, televiziunile au ramas sa transmita un ultim direct, tinerii s-au refugiat prin baruri. Plecase pana si vanzatorul cu covrigi la preturi de Revolutie: doi lei bucata. Au mai ramas o parte dintre jandarmi, gunoaiele si pancartele atarnate in copaci. Pe una dintre ele scria “Revolutia e in tine!”.

Text si Foto: Cristina Bobe

Editare: Sorina Vasile

6 Comments leave one →
  1. 21 January 2012 11:05 AM

    felicitari pentru articol si pentru poze.
    Extraordinare!

  2. Dede permalink
    21 January 2012 11:06 AM

    Superbe pozele! Felicitari ! 🙂

  3. Tudor Grecu permalink
    21 January 2012 11:28 AM

    @Ghandhi
    Then you ignore them
    Then you laugh at them
    Then you fight them
    Then you lose

    Repeat the eternal struggle

  4. 21 January 2012 11:31 AM

    Bravo. Momentan este singurul articol care precizeaza adevarul: NU AU FOST VIOLENTE PE MAGHERU! Cel putin acolo unde au fost tinuti pe loc jandarmii juma’ de ora (nu stiuc ce s-a intamplat in Romana).

    Mai multe poze/filmari de acolo daca aveti. Sa se vada clar cu strigau “huliganii” far violenta si i-au oprit ei insisi pe cei care au vrut sa dea cu pietre.

  5. 21 January 2012 11:35 AM

    cam exagerat articol..

Trackbacks

  1. duzina de cuvinte – 18 – aberatii « Rokssana's Blog

Leave a Reply

