Skip to content

Tristeţi de după-amiezi cu soare

13 November 2012

Pasul absent …

Doar un pas ne desparte.

Nu ştiu dacă pasul absent

e al meu

sau al tău.

Tu stai pe un mal al lui

eu pe altul

şi între noi curge noaptea.

Ca să ajungem atât de aproape

ca să rămânem atât de departe

doar un pas ne desparte

şi între noi curge noaptea continuu

prin pasul absent.

(Pasul absent, Octavian Paler)

E toamnă, e foşnet, e somn…
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol…
Şi-i frig, şi burează.

Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
Pe drumuri fac gesturi ciudate –
Iar frunze, de veşnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
Şi-amanţii profund mă-ntristează –
Îmi vine să râd fără sens,
Şi-i frig, şi burează.

(Nervi de toamna, George Bacovia)

Acum, stă parcul devastat, fatal,
Mâncat de cancer şi ftizie,
Pătat de roşu carne-vie –
Acum, se-nşiră scene de spital.

Atunci, râdea,
Băteau aripi de veselie;
Parfum, polen şi histerie, –
Atunci, în parc, şi ea venea.

Acum, cad foi de sânge-n parcul gol,
Pe albe statui feminine;
Pe alb model de forme fine,
Acum, se-nşiră scene de viol…

(In parc, George Bacovia)

Nu ştiam că floarea amară a singurătăţii

are dacă o atingi pe obraz

Sunetul unor paşi care pleacă.

(Definitia despartirilor, Octavian Paler)

Iubito-mbogateste-ţi cântăreţul,
mută-mi cu mână ta în suflet lacul,
şi ce mai vezi, văpaia şi îngheţul,
dumbrava, cerbii, trestia şi veacul.
Cum stăm în faţă toamnei, muţi,
sporeşte-mi inimă cu-o ardere, cu-n gând.
Solar e talcul ce tu ştii oricând
atâtor lucruri să-mprumuti.

(Vara de noiembrie, Lucian Blaga)

 

 

 

 

 

FOTO: Cristina Bobe

2 Comments leave one →
  1. diana permalink
    13 November 2012 6:30 PM

    Bravo Cristina e superb

  2. 18 November 2012 8:20 PM

    Va multumesc! E meritul toamnei. 🙂

Leave a Reply

